Ledig eller typ arbetslös

Just nu är jag ledig eller typ arbetslös men för mig spelar det ingen roll. Jag insåg just att jag verkligen behöver bara vara, det har varit så mycket den senaste tiden att man inte riktigt vet hur man är ledig och kravlös. Som det är nu så spenderar jag mina dagar med mina vänner, helt fantastiskt om man tänker efter.

I söndag var jag hos Emma och vi åt mat och pratade strunt och såg på "En prinsessas dagbok" och det var så där skönt avslappnat och lugnt.

Igår var jag i skolan, fast vi har slutat där så kan vi inte hålla oss därifrån, haha, nejdå, igår hade dem sin sista auditiondag och det var fyra sökande som fick möta en jury bestående av sju personer plus Svante. Det är både kul och lärorikt att vara med och bedömma de som söker. Efteråt drog vi några stycken till Kungshallen och satt där ett tag medan några åt. Det känns så bra att ha folket här i Stockholm. Jag och Millis var ju så taggade på att att starta ett SOT-kollektiv men vi får se om det blir av eller om det förblir en galen idé.

Nu har vi tisdag och jag sitter vid datorn och tar tag i en massa saker, små som stora, allt det där som jag skjutit upp i några veckor blir liksom gjort nu! En löprunda på detta och sen drar jag in till stan, jag har ju fastnat i Mia Törnbloms första bok och tänkte sätta mig på någon trevlig plats och läsa innan jag ska möta upp Vera med flera. Ikväll ska vi på bio och se Melancholia typ 12 pers.

Ha en trevlig dag!

Allmänt | |
Upp