"Snön är vit som den var förr, när vi bodde dörr i dörr"

Söndagen och veckan gick mot sitt slut. Jag fick minsann med mig Sara på ett medelpass på Friskis. Det är så trevligt med sällskap!

Innan läggdags så hann jag ha konversationer med mina forna grannar från Svalgården. Först en chatt med Josefine och sen en 1,5 timmes långt telefonsamtal med Jonathan. Det är sånt som förgyller vardagen och hösten. Inget går upp mot att prata med gamla fina vänner, som finns kvar i ens liv. Jonathan sa att han var dålig på att hålla kontakten med folk och att jag är den enda han pratar med från Markarydstiden. Det är ju i princip samma sak för mig. Ingen hade väl kunnat anat att det faktiskt går att hålla kontakten så bra som det går för oss. Från att ha bott grannar och setts varje dag till att bo typ 90 mil ifrån varann är en ganska stor skillnad. Man ska kanske inte drömma för mycket och se tillbaka på hur det en gång var, men va trevligt vi hade det på Svalis!


Mina dudes från M-ryd-tiden!

Idag har det varit praktisk undervisning i skolan och det gillas starkt! Vi var på Slakthuset (okej, jag cyklade vilse, så det tog mig 45 minuter att komma rätt) och hade ljudteknik med Lasse. Jag trodde att jag hade bra koll på det där med PA och mixerbord men man inser hur mycket man liksom "missat" på vägen och nu fick man alltid i klartext från uppbyggandet tills det att vi provade att spela musik. Så tummen upp för praktisk lektion!
Sen blev det en sväng till Rosvalla med Joel. Han skulle visa mig hur det ser ut så jag har en uppfattning. Jag hjälper honon och Lina med flera med hockeyprojektet.

Må väl och ta det kalas!

Allmänt | | Kommentera |
Upp