Denna eviga förkylning

Nu har jag varit förkyld i en vecka! Jag är så trött på att inte kunna andas och vakna å se ut som ett vrak. 
Igår var det en fullspäckad jobbdag. Först var jag i vackra Mälarhöjden och hade skolbesök på Mälarhöjdens skola sedan åkte jag hem en sväng å vilade och åt. Sen bar det av mot mordgåta i Liljeholmen på en kunds kontor. Allt gick mycket bra även om det var en del hostattacker och smörvel från min sida. Jag har provat mig fram för att hitta den bästa vägen från Hagsätra till Liljeholmen. Eftersom jag bara igår åkte dit två gånger på samma dag så kunde jag improvisera. Direktbussen från min busshållplats tar alldeles för lång tid och i rusning är det no no! Att åka in till Slusen och sen byta till röda linjen är alldeles för omständigt eftersom man måste byta plattform och gå fram å tillbaks. Varför ska man in i stan å härja egentligen, dumma Stockholm! Men jag har den bästa lösningen. Igår när jag skulle hem så tod resan bara ca 25 min. Tvärbana och sen byte vid Globen där har vi det :) En liten memorylane förbi Valla torg:)
Man måste visserligen byta plattform men man behöver inte in i stan å mecka å man kommer fram utan stopp. Tyvärr så är det sällan som SL.se hänvisar denna resväg dumt nog, jag får göra en alternativ reseplanerare. Jag har i vår haft en del besök som ligger på röda linjen mot Norsborg och då hade jag ju varit glad om det var lite smidigare att ta sig t ex Vårberg om man slapp bussar och långa promenader. 
 
Igår när kom hem hade min skämtsamme pojkvän en överraskning till mig. Ni kommer in tro mig men i sängen hade han virrat ihop våra täcken till en stor paket och lagt San Diego (min säl) ovanpå. Han bad mig öppna detta paket (jag är förväntansfull och tror att det är en fin present) haha, i den stora gömman ligger ett iskallt mjökpaket från frysen. Ja, säga vad man vill men lite kul var det väl men det är bara han som man gör en sån grej. Nästa gång lovade han att det skulle vara något riktigt i paketet. 
Frågan som ni säkert ställer er är varför man överhuvudettaget gör så och varför har man mjölk i frysen?
Svar: Vi köpte en massa mjölkpaket och frös in, nu var mjöken slut denna kväll å Peter ville påskynda tiningen. 
PS: Kl är nu 11 och den är fortfarande is. 
 
Idag har jag bestämt mig för att bli frisk å ta det lugnt. Jag jobbar hemma å inget flängande i kollektivtrafiken.
 
| | En kommentar |
Upp