Från hem till hem

Oj, nu blev det visst så att jag inte bloggat på några dagar, fy på mig! Nej, jag har faktiskt ett liv utanför också och det har bara inte blivit av att jag skrivit men lite sammanfattning nu då. Jag kom precis hem efter helgen hemma. Mitt tåg var försenad vilket gjorde att jag missade bussen i Hässleholm så jag fick vänta i tre timmar! Inte roligt alls. Jag var nästan gråtfärdig när jag insåg att jag missat bussen med fem minuter. Detta är faktiskt irriterande. Kunde de inte väntat lite, jag menar det var säkert fler än jag som skulle med, eller jag vet att det var det speciellt när det är så pass lång tid mellan busstiderna. Nåväl nu är jag framme på rummet och ska ta det lugnt ett tag innan jag somnar, imorgon är det ny vecka, nya möjligheter!

Imorgon kommer det bilder på skolan som önskats! Må väl så länge!


Jag hann läsa en hel del skvaller medan jag väntade på bussen

I fredags när jag kom till Lund så mötte jag upp min finaste vän Sofi för att prata om allt som hänt och fika. Det var så trevligt! Vi gick förbi vår gamla skola och blev lite sentimentala för ett ögonblick och ännu mer när vi träffade en av våra gamla lärare.


Sofi <3


Fika i Lund på Brunius Café, jättemysigt det ligger vid Mårtenstorget

Torsdagens kvällen spenderades i internatets kök med min fina roomie och några andra. Jag älskar vårt kök här på Svalgården, där är så mysigt och det går i mina färger; rött och svart! Det blev prat, mat och HippHipp på dvd!


Roomie <3


Danslektion med klassen

I onsdags hade de som går fritidsledarlinjen ordnat en gemenskapsdag för alla på skolan. Vi var i olika lag, jag i det oranga. Det var olika stations uppdrag allt från att använda hjärna till kroppen. Vi avslutade med att spela freesbee allihop och sen grillning.


Gemenskaps dag


Hela skolan spelar freesbee= kaos!!


Korvgrillning utanför Villa Orling

Allmänt | |
Upp