Sluta håna arbetslösa!

Det har varit mycket skriverier i media i veckan om arbetsförmedlingens massmail som orsakade kaos med flera tusentals människor som flockades mitt i centrala Stockholm. Jag fick också det där mailet från arbetsförmedlingen. Eftersom det var riktat till folk som vill jobba med sälj så var det inget för mig. Jag trodde ju dock inte att så många ha de fått det. Idag läste jag en bra artikel på aftonbladet. Läs den här.
 
 
Seriöst Sverige, vi måste vakna upp nu och ta tag i det stora problemet vi har med arbetslösheten. Unga ska få bli vuxna och självständiga individer. Sluta säg att man kan bli vad man vill, tyvärr är det inte så. Utbildning är bra men det är inte säkert att det leder till jobb direkt. Utan arbetslivserfarenhet är totalt ointressant trots att du har glöd och energi. Jag kan bara utgå från mig själv och hur jag ser på det hela. Idag är det en kamp att ens få ett jobb, det spelar ingen roll vad det är eller hur prestigefyllt det är. Du ska alltid vara bättre än alla andra för att "vinna". Är det något jag är trött på så är det att allt ska handla om pengar. Man lägger oändligt med timmar på något man inte tycker om att göra när man egentligen har så mycket annat i livet som man verkligen vill göra men som får läggs åt sidan för att man inte orkar och allt bara för att man ska kunna betala hyran. 
Shape up!
 
 
 
ÖVRIGT | |
Upp