I den bästa av världar

Om jag fick bestämma över världen så skulle jag låta alla människor göra precis det som de vill med sin tid. Alla skulle gå jobba och sysselsätta sig med det som de tyckte allra bäst om. Tänk vilken fin världen det skulle vara, fast det är ett drömsenario som inte är så lätt att uppfylla. Jag kan inte annat än längta till den dagen då jag faktiskt tjänar pengar på det jag lägger ner mest tid på. Även om pengar inte är min drivkraft så skulle jag gärna vilja att jag  kunde känna att jag kan lägga ner all den där tiden på något och att det är okej för att jag får pengar för det. För det som är kul och roligt, det har man alltid tid med. Det är okej att drömma sig bort ibland.
Jag får ofta höra att jag är en do:er. Alltså någon som tar tanken till handling. För mig är det självklart! Om jag har en idé som jag tror på tillräckligt mycket och verkligen vill ska hända och bli verklighet så slutar jag drömma och prata och börjar göra något av det. Jag hade inte suttit där jag är idag om jag inte hade varit en do:er. Men en del drömmar gör sig bäst just som drömmar. Om man till slut inte har några drömmar kvar så har man heller inget att sträva efter. 
ÖVRIGT | Drömmar | |
Upp