Året som gått

2013 har nu nått sitt slut och det har varit ett jättebra år för min del. Jag har liksom nåt många av de målen som jag hade. Här kommer en liten resumé av saker som hände 2013 och som betytt mycket för mig:)
 
Fantabolous Music
Under nästan fem månader så spenderade jag mina dagar med gänget på Fantabolous Music. Min slutpraktik på detta musikbolag gav migväldigt mycket och många fina minnen och vänner. Under denna praktikpersiod så vann Norlie & KVV årets nykomling på P3 Guld galan, vi signade fjärilseffekten som senare släppte en EP, jag hade mitt examensarbete på Obaren och det gick under namnet "Fantabolous Showcase" sen drog jag igång lite andra små projekt. Tack till er alla och jag hoppas att jag får återse er nästa år!
 
Friskis & Svettis
Allt började med uttagning i januari sedan finaluttagning i februari. Sen följde två utbildningshelger ute på Värmdö. Sedan hade jag sommaren på mig att göra mitt första jympapass för att sedan licensieras den 24 augusti. Vilken lycka att sedan få börja leda på Ringen och i Kista. Mina motionärer har under hösten fått jympa till låtar som "dansa som en idiot".
 
Examen
Efter två år så tog jag så examen vid YH Musik & Eventarrangör på Campus Nyköping. Tack för all kunskap det gett mig. I'm free to fly away!
 
Showeriet
I januari startade jag, tillsammans med Nathalie, Katrina, Helena och Frida Showeriet. Ett mycket händelserikt år har vi bakom oss och det går inte tat beskriva med ord av hur vi kämpat och jag är så stolt. Allt börjar med en idé och en vision sen är det bara att köra. 2014 kommer bli underbart och vi kör på.
 
Vigselspelningarna
Jag hann med hela fem vigselspelningar i år, ett riktigt bröllopsår med andra ord. Först var jag med Albert och spelade i Nacka Strand sedan på Lidingö för att jag sedan spelade med Viktor i Hasseludden i Nacka. I slutet av augusti var det sång för mig själv i Österhaninge och säsongen avslutades i Sandhamn en solig lördag i september. Någon utav de roligaste dagarna i år, tack Albert för detta.
 
Musiken
I mars släppte jag min singel "Get over it" på Spotify och iTunes. Ett stort steg för mig personligen vilket följdes av en spelning på Bara Enkelt med enbart egenskrivet. Tack Hampus, du var en ängel!.
Jag och Amanda drog även igång ett låtskrivarprojekt som helt klart kommer att fortsätta under de nästkommande året. Under våren tog jag även sånglektioner hos Anna Louise, tack för att jag fick återuppväcka sångtekniken, kanske att vi ses igen.
 
Jobb
Under hösten har jag jobbat med lite av varje. Men främst vill jag uppmärksamma CQ Correct-gänget på Stockholm central som ger mig så mycket glädje och omtanke. Sedan kommer BokaAktivitet som är väldigt inspirerande på alla sätt och vis. Vi kör på ett tag och så ser jag vart jag hamnar mer på jobbfronten 2014.
 
Flytt
Har flyttat två gånger i år. Nu är jag färdigflyttad på ett tag, hoppas jag:) 
 
Vänner
Många nya vänner har jag fått under året och många bekantskaper har fått återblomning tackvare flytten tillbaka till Stockholm. Inför nästa år så ska jag ägna mer tid åt mina vänner och fördjupa de redan så fina relationerna.
 
Kärleken
Efter fem bröllop under sommaren så förstod jag att det finns kärlek och lycklig sådan. Jag har Showeriet att tacka att jag träffade min prins i början av september. Ser framemot ett nytt år med dig <3
 
Lärdomarna från året är många. Men jag står fast vid att man kan nå sina mål om man bara vill och tror på dem tillräckligt mycket. Jag har lärt mig att inte tänka eller oroa mig så mycket, det ger sig ändå. Ibland är det värt att kämpa lite extra för att sedan stå i rampljuset och ta emot publikens applåder. En del saker behöver man inte leta eller längta efter, de kommer ändå. Det är bara jag som vet vad jag ska göra med mitt liv och min tid, det är en gåva som ingen få ta ifrån en. Kärlek till er alla!
 
 
| |
Upp