Bortom sol och måne

Har helt missat att Björn och Benny har gjort en ny musikal som går på Orion Teatern. Den heter "Hjälp sökes". I rollerna ser vi bl a Johan Ulvesson och Sofia Pekkari. Jag fick nämligen en låt av min sånglärare som just kommer ur denna musikal, "Bortom sol och måne" heter den och den är verkligen jättefin. Tyvärr är det slutsålt till alla föreställningarna, hoppas att de släpper fler biljetter:)
 
LYSSNA PÅ LÅTEN HÄR
 
Det finns nog miljarder stjärnehopar
bortom sol och måne
Röster ur den svarta rymden ropar
bortom sol och måne
Sökare ska väl heta allting vill hon veta
Ja, människan kan aldrig sluta leta
bortom sol och måne

Om jag ber om svar på livets gåta
står du som en fåne
Jag kan höra himlens änglar gråta
bortom sol och måne

Änglarna sträcker vapen inför okunskapen
och öppna står dom tysta svarta gapen
bortom sol och måne

Fast jag är ganska välförsedd
med styrka, mod och rättframhet
så kan jag någon gång bli rädd
för allt det där som ingen vet
MUSIK | Hjälp sökes, orion teatern | |
Upp