Årets som gick, 2011, så minns jag mitt år!

Vilket år jag haft! Detta året var jag endast bosatt på två olika adresser om man jämför med 2010 då jag bodde på hela fem olika ställen! 2011 var året som bestod av många beslut, roliga stunder, nya livsvändningar och en massa nya härliga låtar. 2011 bjöd på en massa nya vänner och intryck. Låt mig ta en titt tillbaka på vad jag gjort och vem vet, just du kanske blev en del av mitt 2011.

JANUARI:
Året började med besök i Bjärnum och en härlig kväll med några av mina favorit killkompisar, Dag, Jimmy, Jonathan och Carl- Johan. Jag var med i uttagningen till att bli gympaledare på Friskis & Svettis, blev antagen men tackade nej. Vi repeterade Shakespeare på SOT, filmkvällar hos Amanda och Nicole var besök hos mig i Stockholm.






FEBRUARI
Jag fyllde 21 år och firade detta med fika med klasskompisarna och sedan middag hemma hos mig med Emma och Amanda. Jag fick besök av Rasmus och Alex. Jag och Emma var och lyssnade på Helen Sjöholm på Rival. Vi hade filmprojekt med skolan och jag spelade en 16 årig dotter. Jag återträffade Anna och Pernilla en kall dag på Östermalm.








MARS

Amanda och jag njöt oss genom en lördag med promenad på vackra Södermalm. Jag och Sandra var och tittade på Melodifestivalen i Globen. Praktik på Strindbergs intima teater. Och det bästa, jag vann första pris i en tävling på club Metro och vann biljetter till September på Berns och tog med bästa Amanda för ha en lite lyxigare onsdag. I samma vecka hade vi musikcafé. Sista lördagen var Karin i stan och vi firade earth hour i Sollentuna hos hennes kompis Emma.








APRIL

I April bjöd SOT all personal på skolan på förstklassig dinnershow och jag hade ett eget steppnummer! Vi hade klassfest. Jag var och tittade på Jonathan som var med i körslaget. Det var påsk i Lund, Valborg, vårsol och promenaderna började vid Årstaviken.








MAJ

Maj var en fantastisk månad som mycket handlade om vår slutproduktion "Lyckliga gatan" som gjorde succé på Alias teatern vid Odenplan. Jag spelade arbetsnarkomanen och karriärskvinnan Johanna. Sedan slutade vi SOT och nu ser vi tillbaka på allt roligt vi haft och hur bra vänner vi blev. Ni är så fina allihopa! <3 Familjen var även på besök hos mig och jag och Amanda gick med i trumparader genom stan. Vi hade två fester, en efter teaterhelgen och en avslutningsfest som blev lyckade.









JUNI

Första sommarmånaden bjöd på bl a grillning, häng i Humlegården, midsommar, antagningsdag i Nyköping, kusin Benjamins student, kvällar på Sommar besök i Vaxholm med Amanda och nationaldagsfirande.









JULI

Juli spenderades först i Stockholm med far omed besök i Nynäshamn och allsång på skansen och sen till stor del nere i Skåne. Vi hade avskedsmiddag för Amanda sen, var på parkteatern och jag lyssnade på Emil Jensen.








AUGUSTI

Jag besökte Emma i Uppsala, var med Rasmus och badade vid Sätra strand, gjorde min egen "Stockholm running tour", fick besök av Jakob men framför allt, jag började på Campus Nyköping, Musik & Eventarrangör. Fortsatt boende i Stockholm, spelade på Rinkebyfestivalen med vårt lilla band och bodde min sista tid i mitt kära Årsta.









SEPTEMBER

Jag flyttade från Årsta till Nyköping. Vi hade insparksfest med Campus, jobbade på Gabby Wilsons releasefest, jag medverkade under Vällingbydagarna, och vi jobbade med vårt projektarbete.



OKTOBER

Rasmus besökte mig i Nypan, jag jobbade på Ladies Night i Globen, bodde på Östermalm för en helg, vi besökte Stim Music Expo med skolan och vi hade Halloweenfest på kåren.





NOVEMBER

November kom med mycket plugg och klassen genomförde Mittwoch på Nyköpings teater. Mamma och far besökte mig och vi var i Stockholm.



DECEMBER

Sista månaden på 2011. Mycket fokus på tentor och hitta LIA, men allt ordnar sig om man bara inte ger upp. Vi hade fest hos Johan, julbak hos Viktor och Isabel och jag var med och anordnade årets julfest på kåren, jag åkte ner till Skåne. Jul och nyår.







 


Tack alla för ett härligt år! Vad jag lärt mig, livet tar oväntade vändningar, ena stunden är man glad andra stunden är livet botten men det är bara till att klättra upp igen och kämpa vidare. Jag har lärt mig att ta vara på alla stunder man har med de som betyder mycket för en. Man ska inte heller ta folk för givet, lär dig att uppskatta det som man har inte skrika efter det man saknar. Berätta för dina nära och kära om deras värde och gör det som du vill göra med ditt liv och din tid.

Så där nu har jag predikat klart och nu återstår det endast 40 minuter av 2011 och vi ses i bloggen 2012 med nya spännande händelser. Gott nytt år och ta hand om varandra.

Kramar!


 

 


 


 

Allmänt | |
Upp