Fredagens matlagningstips!



Visst är det konstigt, när man väl har chansen att shoppa så hittar man absolut ingenting som faller en i smaken. Jag kände verkligen för något nytt till garderoben men så blev det inte. Jag mötte upp Blondtotten och vi spenderade eftermiddagen med att prata om allt möjligt och sen följde han med mig till affären. Jag hade lovat familjen att jag skulle stå för maten denna kväll. Det är alltid roligare att handla om man är två. Dessutom gav han mig en massa tips:), det uppskattades.

Denna kväll serverade jag familjen baconlindad kycklingfilé med bandpasta. Receptet är delvis hämtat från ensidamedmat men sen gav David mig tipset om att ha Café de Paris sås till och inte göra den krämiga pastan som jag tänkt från början.


Blondis hjälpte mig att handla mat till middagen

Baconlindade kycklingfiléer med bandpasta a la Emelie

Man behöver:
- Kycklingfiléer
- Bacon
- Bandpasta (taglitelle)
- Café de Paris sås
- Valfria grönsaker

Gör så här:

- Dela kycklingfiléerna i lagom stora bitar och linda bacon runt. Stek dem så att de får en gyllenbrun färg runt om. Krydda med salt, peppar och valfria kryddor
- Koka pastan och gör under tiden en god sallad
- När kycklingen är färdig stekt, lägg fileérna på en ugnsfast form och sätt in den i ugnen på 200 grader i ca 10-15 min
- När allt är klart, blanda ihop såsen enligt anvisning på förpackningen (jag vet, jag gjorde ingen egen sås... men den är god)

SMAKLIG MÅLTID!

Allmänt | |
Upp