Nu knackar hösten på

Jag vaknat upp i ett ruggigt Markaryd. Nu är hösten snart här känns det om, det känner jag direkt för då fryser jag hela tiden vilket jag gjorde idag.

Vi spelade upp våra presenationer idag, det var jättekul att se vad alla hade gjort och de var verkligen olika allihopa. Jag och min grupp hade gjort "Expedition Markaryd" alltså inspirerade av Expedition Robinson.

Dagen ägnades även åt mycket sång (öving med Jimmy inför torsdagens duetter) samt en vända på gymmet blev det också. För en stund sedan var Chamli och Jossa här inne och mös lite med mig på rummet.

Sen vill jag passa på att säga att CSN inte kan använda eniro. Jag har sökt inackoderingstillägg och kommit fram till att avståndet mellan mitt hem och skolan är ca 127 km men idag sa mamma att CSN skickat ett brev hem och sagt att det endast är 110 km. Det stämmer inte alls, jag skrev in min hem adress och sen skolans adress och det blev 126,3 km eller nåt. Vad håller de på med, jag menar det gör att jag i så fall får mindre pengar!

Må väl och sov gott! Hör kommer några bilder på skolan, ska ta fler imorgon, lovar!


En utav skolans hus, Villa Orling (här är vi mest dag som kväll)


Här kan man skymta skolans utemiljlö och mitt hem på Svalgården


På gymmet "Kraftcentralen"
Chamli och Jona


Dennis och Dag
Som sagt vi tränar mycket och ofta


Mitt rum


Jossa och Chamli på besök

Varma hälsningar från Markaryds folkhögskola!

Allmänt | |
Upp